• XII Europejski estiwal Muzyki Organowej "Silesia Sonans"
Jelenia Góra , Koncert

XII Europejski estiwal Muzyki Organowej "Silesia Sonans" głosów
osób przybędzie osób dodało

  • Oceń Więcej

  •   Zgłoś Więcej

    Zgłoś nieprawidłowość

    Zaloguj aby wysłać

  •   Dodaj do Więcej

    Zaloguj aby dodać

XII Europejski Festiwal Muzyki Organowej „Silesia Sonans”INAUGURACJA 51. WRZEŚNIA JELENIOGÓRSKIEGO koncert inauguracyjny w wykonaniu: Agnieszka Rehlis (mezzosopran), Wojciech Wieczorek (skrzypce), Tomasz Strahl (wiolonczela), Jadwiga Delepaut (organy); promocja płyty CD „300 lat muzyki ...
Dodane przez: UM Jelenia Góra


XII Europejski Festiwal Muzyki Organowej „Silesia Sonans”
INAUGURACJA 51. WRZEŚNIA JELENIOGÓRSKIEGO

koncert inauguracyjny w wykonaniu: Agnieszka Rehlis (mezzosopran), Wojciech Wieczorek (skrzypce), Tomasz Strahl (wiolonczela), Jadwiga Delepaut (organy); promocja płyty CD „300 lat muzyki w Kościele Łaski” wydanej z okazji jubileuszu 300-lecia rozpoczęcia budowy świątyni; w programie: Tomaso Antonio Vitali (1663-1745) / Léopold Charlier (1867-1936): Chaconne g-moll na skrzypce i continuo, Henryk Hubertus Jabłoński (1915-1989): Trzy Capriccia na wiolonczelę solo, Krzysztof Penderecki (ur. 1933): Credo, cz. III:  Et incarnatus est (transkrypcja: J. Delepaut), Georg Friedrich Haendel (1685-1759) / Johan Halvorsen (1864-1935): Passacaglia g-moll na skrzypce i wiolonczelę, Georg Friedrich Haendel (1685-1759): Messiah HWV 56, cz. I nr 8: O thou, that tellest the tidings to Zion, cz. II nr 21: He was despited, cz. II nr 34a: Thou art gone up on high, cz. I nr 5: But who may abide the day of his coming? – godz. 19.30 w Kościele Łaski pod Krzyżem Chrystusa przy ul. 1 Maja 45

Agnieszka Rehlis. Mezzosopran. Ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w Akademii Muzycznej we Wrocławiu (1996). Przez trzy lata studiów była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki. Zdobyła I nagrodę na Konkursie Wokalnym im. F. Platówny we Wrocławiu (1991) oraz III nagrodę na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju (1994). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich, m.in. u K. Szostek-Radkowej, A. Stolte, Ch. Elsnera i G. Kahry'ego, których zwieńczeniem były koncerty w ramach Festiwalu Muzyki Oratoryjno-Kantatowej Wratislavia Cantans, gdzie wystąpiła w Mesjaszu Haendla i Die Tageszeiten Telemanna. Od 1996 r. była solistką Opery Wrocławskiej, gdzie zadebiutowała partią Jadwigi w Strasznym Dworze S. Moniuszki (wystawionym z okazji 50-lecia opery). Wystąpiła tam również w operach Verdiego, Gounoda i Rossiniego. Z Operą Wrocławską odbyła tournée po niemal całej Europie oraz Tajwanie. W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej artystka zadebiutowała w 2003 r. partią Feneny w Nabucco Verdiego. Do dzisiaj współpracuje z Operą Narodową i w ostatnim czasie wykonała tam w spektaklu premierowym partię Orsiniego z opery „Lukrezia Borgia” G. Donizettiego oraz „Wesendonk Lieder” R. Wagnera podczas premiery baletu „Tristan”. W 2005 r. Prezydent RP A. Kwaśniewski odznaczył Agnieszkę Rehlis Brązowym Krzyżem Zasługi. Śpiewaczka ma w swoim repertuarze także ponad pięćdziesiąt pozycji oratoryjno-kantatowych różnych kompozytorów, od Bacha do Pendereckiego. W prestiżowych filharmoniach i na międzynarodowych festiwalach towarzyszyły jej czołowe orkiestry (NOSPR, Orkiestra Filharmonii Narodowej, NDR, China Philharmonic Orchestra, BBC Symphony Orchestra) pod batutą znakomitych dyrygentów (J. Kaspszyk, L. Foster, G. Chmura, M. Guidarini, Long Yu, A. Wit, K. Kord, czy J. Bělohlávek). Agnieszka Rehlis wielokrotnie uczestniczyła w koncertach prowadzonych przez K. Pendereckiego, wykonując arcydzieła słynnego kompozytora: Polskie Requiem, Credo, Te Deum, Siedem Bram Jerozolimy (na targach muzycznych Midem 2000 w Cannes we Francji). Wzięła udział w światowej premierze jego VIII Symfonii zatytułowanej „Lieder der Vergänglichkeit” (Pieśni przemijania), zamówionej przez Ministerstwo Kultury Luksemburga dla uświetnienia otwarcia nowej sali koncertowej Filharmonii w Luksemburgu im. Wielkiej Księżnej Józefiny Charlotte. Artystka w ostatnim czasie nagrała wiele płyt CD i DVD m. in. z dziełami K. Pendereckiego (np. „Jutrznia“ zarejestrowana na „Warszawskiej Jesieni” pod dyr. A. Wita czy „Te Deum“) jak również z muzyką oratoryjną innych kompozytorów oraz muzyką operową. Nagranie opery „Manru“ I. J. Paderewskiego otrzymało nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2004 w kategorii NAJWYBITNIEJSZE NAGRANIE MUZYKI POLSKIEJ. 20 kwietnia 2009 r. płyta Msze Stanisława Moniuszki z udziałem Chóru Filharmonii Narodowej pod dyrekcją prof. Henryka Wojnarowskiego, Kierownika Chóru, została nagrodzona Fryderykiem 2009 w kategorii Album Roku - Muzyka Chóralna i Oratoryjna. Ponadto „Siedem bram Jerozolimy” K. Pendereckiego w reżyserii Jarosława Minkowicza i Tomasza Bagińskiego, produkcja TVP2, zdobyło Nagrodę Główną – Czeskiego Kryształu – w sekcji „muzyka na ekranie” (tekst z Parafii)

Wojciech Wieczorek urodził się w 1980 r.  w Jeleniej Górze. W rodzinnym mieście uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. Naukę gry na skrzypcach kontynuował w poznańskiej "Szkole Talentów". Studia muzyczne ukończył w "Hochschule für Musik" w Hanowerze. Laureat międzynarodowych konkursów w Niemczech, Włoszech i w Polsce. Jest założycielem "Wieczorek-Quartett" i członkiem wielu innych zespołów kameralnych. Jako koncertmistrz występował z RIAS - Jugendorchester Berlin, a także z orkiestrami festiwalowymi we Włoszech (Lanciano), Francji (Angouleme), Anglii (Southampton) oraz w ramach projektu Euroopera. Wielokrotnie zapraszany jako solista zarówno przez orkiestry polskie (m.in. Vividus Poznań, Filharmonię Dolnośląską) jak i niemieckie (m.in. Kammerata Hamburg, Staatstheater Hildesheim). Wojciech Wieczorek ma na swoim koncie nagrania radiowe, CD i telewizyjne. Aktualnie pracuje w "Landestheater Detmold" jako koncertmistrz (tekst z Parafii)

Tomasz Strahl. Najmłodszy profesor sztuk muzycznych w Polsce jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, w klasie wiolonczeli prof. K. Michalika. Jako stypendysta Rządu Austriackiego odbył roczne studia podyplomowe w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu u prof. T. Kühne. W zakresie kameralistyki pracował pod kierunkiem K. Jakowicza. Laury zdobyte na międzynarodowych konkursach wykonawczych otworzyły przed nim drzwi sal koncertowych od Caracas, przez Londyn, Tel Aviv do Tokyo. Prowadzi ożywioną działalność koncertową także w kraju - występował z czołowymi orkiestrami pod batutą niemal wszystkich wybitnych polskich dyrygentów. Jest współzałożycielem Chopin Duo wraz z pianistą K. Jabłońskim, z którym wziął udział w przedstawieniu "Fortepianissimo" w stołecznym Teatrze Wielkim. Innym ważnym wydarzeniem koncertowym było wykonanie Koncertu wiolonczelowego W. Lutosławskiego w obecności kompozytora w 1993 r. pod dyrekcją M. Błaszczyka. W 2005 r. dokonał polskiego prawykonania II Koncertu wiolonczelowego P. Mossa z towarzyszeniem NOSPR. Artysta dokonał wielu nagrań archiwalnych dla PR i TVP, a także dla CBC Radio w Kanadzie. Jego dyskografia obejmuje szereg płyt wydanych przez Acte Préalable, CD Accord, Gema Stereo, Pavane Records, Pol-Music, Pony Canyon oraz Sony Classics. Dwukrotnie nominowany do Nagrody "Fryderyk", wyróżnienie to zdobył w 2003 r. Tomasz Strahl prowadzi liczne kursy mistrzowskie w Polsce, Finlandii, Holandii, Japonii, Niemczech, a także klasę wiolonczeli w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz w Warszawie – gdzie został wybrany na prodziekana Wydziału Instrumentalnego w kadencji 2008-2012. W czerwcu 2001 r. otrzymał z rąk Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej tytuł profesora, a w 2002 r. Złoty Krzyż Zasługi. Tomasz Strahl gra na instrumencie wykonanym przez Leopolda Widhalma w Norymberdze w roku 1778 (tekst z Parafii)

Jadwiga Śmieszchalska-Delepaut. Absolwentka Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, w klasie organów prof. E. Wiechowicz-Karolak. W tej samej uczelni studiowała także muzykę kościelną. Tajniki gry organowej zgłębiała ponadto uczestnicząc w kursach mistrzowskich prowadzonych przez M. Haselboecka, O. Latry i J. Tumę. Ukończyła studia podyplomowe w specjalności menadżer kultury w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Z pochodzenia Jeleniogórzanka, edukację artystyczną rozpoczęła w rodzinnym mieście, zdobywając kolejno dyplomy podstawowej (fortepian) i średniej (śpiew) szkoły muzycznej. Naukę gry na organach rozpoczęła w Diecezjalnym Studium Organistowskim pod kierunkiem Z. Siegieńczuka – organisty Kościoła Garnizonowego. To właśnie fascynacja imponującym instrumentem tej wspaniałej świątyni zaważyła na wyborze drogi zawodowej. Występuje jako solistka, kameralistka i akompaniator. Do najpiękniejszych doświadczeń artystycznych zalicza wykonanie Koncertu g-moll na organy, orkiestrę smyczkową i kotły F. Poulenca pod batutą M. Sompolińskiego (2006). W latach 2007-2009 uczyła gry na organach w Diecezjalnym Studium Organistowskim w Legnicy oraz Zielonej Górze. Od trzech lat współtworzy oblicze Festiwalu Silesia Sonans, dla którego zrealizowała kilka autorskich projektów, m.in. krótkometrażowy film „Tajemnice Organów” (Kabartfilm 2007), koncert i płytę CD „Mojemu Miastu” z okazji obchodów 900-lecia Jeleniej Góry, Międzynarodowy Mistrzowski Kurs Interpretacji Francuskiej Muzyki Organowej „Jeśli nie Cavaille-Coll, to co?” oraz polską premierę jedynego dzieła Olivier’a Latry „Salve Regina” w wykonaniu kompozytora (tekst z Parafii)
Parafia Rzymskokatolicka pw. Podwyższenia Krzyża Świętego

Wsparcie

Opinie

XII Europejski estiwal Muzyki Organowej "Silesia Sonans" 0 z 5 Oparte na 1 głosach. 1 opiniach.
× ukryj
Zasady dotyczące cookies Dokładamy wszelkich starań, aby traktować klientów uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.